Av DAG HÅKON HELLEVIK
 
Alle som deltok i andelslaget i 2014/15 vil senest tirsdag 16. juni få tilsendt et personlig regnskap. Her vil det blant annet fremgå hvor mange enkeltbilletter hver især har benyttet, samt hvor stort beløp hver deltaker har tilgode for billetter vedkommende ikke har benyttet. 

Alle får da to valg: Folk kan melde seg ut av andelslaget og få pengene tilbakebetalt, eller de kan fortsette i andelslaget og betale et mellomlegg for en ny sesong.  De som ønsker å være medlemmer i 2015/16 må betale dette mellomlegget senest mandag 22. juni. Pengene stå på vår konto senest torsdag morgen 25. juni. 
 
Medlemmer av supporterklubben som ikke var med i andelslaget sist sesong kan også melde seg inn. Du sender melding til adressen nedenfor, og vil da få tilsendt kontonummer for betaling. Fristen er den samme - vi må ha pengene torsdag 25. juni. 
 
En andel vil bestå av tilgang til 23 billetter til hjemmekampene på Loftus Road. En slik andel priser vi til 7500 kroner. Det du kan kjøpe er: 

* En (eller flere) tredels andeler til 2500 kr per stykk. En tredel vil gi deg tilgang til 7 enkeltbilletter, to tredeler vil gi deg 15. 

* En (eller flere) halve andeler til 3.750 kroner. En halv andel vil gi deg 11 enkeltbilletter, to halve vil gi deg 23. 
 
Dersom du ikke benytter alle enkeltbillettene selv vil du etter sesongslutt få penger tilbake for de billettene du ikke har brukt. Hvor mye du får avhenger av hvor mange av disse plassene vi har klart å selge til utenforstående. I den operasjonen får du også penger tilbake for de brøkdelene du eventuelt går glipp av. For - hvis du for eksempel kjøper en halv andel betaler du jo i realiteten for 11,5 billetter, ikke for 11,0. 
 
Andelslaget disponerte 18 sesongkort på Loftus Road for Premier League-sesongen 2014/15. Straks vi vet hvor mange andelseiere som melder seg i år vil vi avgjøre hvor mange sesongkort vi vil anskaffe for kommende sesong. Det eneste som er sikkert er at vi også denne gangen vil ha plasser både på South Africa Road-tribunen og på Upper Loft. Sist sesong var fordelingen 12 + 6, neste års fordeling vil naturlig nok avhenge av totalantallet. 
 
Blir ordningen overbooket vil de som var medlemmer i fjor prioriteres forran de som er nye i år - og i neste omgang vil de som betaler sin andel tidlig bli prioritert foran de som betaler sent. Dette kan bli avgjørende også dersom du har betalt innen fristen, så det er ingen grunn til å somle for lenge! 
 
Ca 1. juli vil alle som da er med i ordningen bli invitert til å booke billetter til enkeltkamper.  Da vil dere også få mer nøyaktig informasjon om bestillingsfrister, avbestillingsmuligheter og lignende. Følg med på nettet allerede fra onsdag 17. juni, da blir terminlisten offentliggjort. 
For å få bekreftet plass til sesongens aller første kamper må du sende oss dine ønsker innen 10. juli. Sesongen starter 8. august, og vi må sette en tidlig frist for at folk som ønsker å dra på tidlige kamper skal få tid på seg til å planlegge turen sin.  
 
Hvis du vil være med i ordningen, eventuelt ønsker mer info, send mail til: 
 
daghakon@besonet.ch 
 
Og - VIKTIG - hvis du vil være med i andelslaget må du sørge for å være online såpass regelmessig at du klarer å overholde fristene vi setter. Vi er klar over at alt dette foregår midt i den norske fellesferien, men det er det lite vi kan gjøre med.